27 februarie 2011

Erau jocuri frumoase pe MS-DOS

Hey there! Un coleg mi-a cerut să fac un 'review' despre jocurile din cauza cărora ne-am tocit noi degetele pe vechile tastaturi incomode în vremea când aveam între 4-7 ani. Şi sunt sigur că şi voi aţi jucat jocuri din astea, dacă nu pe MS-DOS, vechiul sistem de operare, atunci pe Windows '95, '98, 200, Millenium etc.
În perioada aia jucam jocuri ca şi: DOOM, DOOM II, Heretic, Hexen, Volfied, Duke, Duke II, Mario PC, Indiana Jones, Warcraft, Warcraft II: Tides of Darkness, Warcraft II: Beyond The Dark Portal, Grand Prix, Skate or Die, Ski or Die, Aladdin, Lion King, Prehistorik, Seria Commander Keen, Dangerous Dave, Sky Roads. Gata! Ajung atâtea jocuri. Acum voi scrie câte ceva despre unele dintre ele.

1. DOOM, DOOM II, Heretic, Hexen, Wolfestein 3D
Ăsta era genul tipic de shooter pe vremea aceea: te mişcai cu săgeţile faţă-spate, te roteai cu săgeţile stânga-dreapta, trăgeai de pe Ctrl, deschideai uşi cu Space, iar la Heretic/Hexen, cu Page Up/Down te puteai uita sus-jos. Scopul principal era să avansezi prin nivele deschizând uşi cu chei şi să omori soldaţi/monştri. Am terminat toate mai puţin DOOM II, unde aveam un bug (eroare, din instalare probabil) la nivelul 16, unde puteam trece prin pereţi şi eram invincibil şi nu puteam deschide uşile. Ce era chiar amuzant era că în DOOM-uri şi Wolf. îţi arăta jos faţa jucătorului şi cu cât aveai mai puţină energie, cu atât mai palid sau lovit erai.
DOOM II
Wolfenstein 3D










2.  Lion King, Aladdin, Prehistorik, Duke.
Sunt sigur că toată lumea a jucat cel puţin odată jocuri de genul ăsta şi că toţi aţi auzit de Lion King sau Alladin. Astea erau jocuri din alea în care trebuia să sari cu un om al peşterilor (Prehistorik), un leu (Lion King), un poliţai (Duke) sau un arab (Aladdin) şi să colectezi mere, bijuterii, mâncare, chestii, muniţie şi să te aperi de dinozauri, răufăcători, roboţi sau insecte. Dau exemple doar din jocurile astea că nu-mi amintesc acum altele. Lion King nu am reuşit să-l termin niciodată, şi nici Prehistorik (Ruşine!). Dar am terminat odată Aladdin şi de o infinitate de ori Duke (întregul nume era Duke Nukem: The Shrapnel City).
Aladdin
Prehistorik











3. Seria Commander Keen
Commander Keen
Commander Keen era un băieţel ce trebuia să salveze lumea. El avea un pistol cu laser şi un pogo stick şi mânca orice de la ciocolată la râme. Iubeam mult seria de jocuri cu el. Pe toate le-am terminat dar cel mai mult mi-a plăcut Commander Keen 4: Secret of The Oracle. Povestea începea cum că îi sună telefonul şi el răspunde şi este chemat să salveze Oracolul, un grup de bătrânei în rochii roşii ce erau ţinuţi captivi. El ia naveta lui spaţială şi ajunge pe o planetă unde trebuie să omoare melci, mingi, monştri şi să deschidă uşi ca să salveze bătrâneii. La sfârşitul jocului, el mergea cu bătrâneii la ei acasă, "at The Oracle's base", unde ţine un ritual cu ei şi apoi ajunge acasă. Pur şi simplu îl iubeam pe băieţel. Ulterior am aflat că Commander Keen: Marooned on Mars (primul joc al seriei) a fost primul Side-scroller cu grafică EGA făcut vreodată. S-a făcut şi un fan-site al lui Keen: [link].

4. Indiana Jones, Warcraft I: Orcs & Humans, Warcraft II: Beyond The Dark Portal, Warcraft II: Tides Of Darkness.
No, astea erau jocurile de strategie la care ştiam toate codurile, parolele din cap. Iubeam să văd filmuleţele de la începutul campaniilor şi să descopăr chestii noi. Ba chiar m-am putut bucura de un Map Editor şi am putut să-mi creez hărţi noi în Warcraft II.

5.  Grand Prix, Sky Roads.
Nu sunt chiar asemănătoare jocurile dar le-am inclus în aceeaşi categorie, a vehiculelor. Grand Prix cred că a fost primul joc de racing pe care l-am jucat şi era minunat. Cât despre Sky Roads, scopul era simplu: porneai cu o rachetă de pe o platformă şi trebuia să rulezi pe o "pistă de decolare" făcută din platforme de diferite culori. Ce era interesant? Păi, platformele alea colorate, ba te încetineau, ba te făceau să sari, să explodezi, să derapezi, sau să zbori şi era greu să te strecori printre ele. Mai mult, în decor era câte o planetă sau satelit şi când terminai pista respectivă cică decolai către acea planetă.
Gameplay al Volfied-ului.

6.Volfied
Doar de Volfied mai zic. Era un dreptunghi. Pe acel dreptunghi era un cap de ceva, pe care trebuia să-l controlezi pe marginile dreptunghiului. Niciodată n-am putut realiza ce era ăla. În dreptunghi erau nişte pătrate cu superputeri şi monştri. Tu trebuia să intri cu ăla în dreptunghi şi să acaparezi cât mai mult spaţiu, pătrate şi monştri. Când acaparai 80% din spaţiu cel puţin, treceai mai departe. Dacă şi ţie ţi-o plăcut Volfied sau vrei să-l încerci, uite ce am găsit: [surpriză]

No, închei review-ul jocurilor vechi pe care l-am făcut la cerere şi sper că Cristi e mulţumit.
Întrebare: Tu ce te jucai pe calculator când erai mic? 
RĂSPUNS OBLIGATORIU. Mersi. :)



Un comentariu: