26 februarie 2011

Teoria despre seriale de animaţie.

Mă, n-aveam ce face şi mă gândeam să scriu ceva. Voi ştiţi cum e cu serialele astea de animaţie? Mă refer la Family Guy, South Park, The Simpsons, American Dad. Păi, dacă nu ştiţi, vă explic eu cum stă treaba. 
Cam toate serialele astea merg pe aceeaşi linie: una sau mai multe familii cu întâmplări legate de lumea reală. Ceea ce le face să fie mai speciale sunt referirile dese la lumea reală, la produse sau celebrităţi, violenţa omniprezentă şi vulgaritatea. Deci, dacă te uiţi la The Simpsons, ştii cum e şi cu celelalte. Fiecare serial are ceva special, de exemplu, South Park face ca totul să aibă legătură cu copii din rolurile principale: Cartman, Stan, Kyle, Jimmy şi în episoadele de până în sezonul ?, Kenny.  
Toate serialele au acel 'ceva' care le face să difere de celelalte. Pentru că sunt animate, chiar şi designul personajelor diferă de la un serial la altul, diferă de la producători. Asta pentru că Family Guy şi American Dad au acelaşi producător şi fizionomia personajelor cam seamănă, la fel şi în cazul Futurama şi The Simpsons. Dar asta nu-i chiar o problemă pentru că fiecare serial are alte dume, alte voci, alte înjurături, cenzurate sau necenzurate. Din fiecare serial putem găsi citate memorabile ca şi "Oh my god, they killed Kenny! You bastards!" din South Park sau celebrul "D'oh!" al lui Homer Simpson.
Family Guy
Părerea mea e că aceste seriale sunt desene animate pentru adulţi sau adolescenţi, sunt un mod de entertainment care chiar trage la persoanele mature exact cum desenele trag la copiii mici şi este foarte bine că sunt chiar accesibile şi aici, în România, cu toate că nu sunt disponibile în televiziunea românească. Că veni vorba de televiziune, ştiai că Cartoon Network Enterprises au chiar şi un program TV pentru adulţi, pe care difuzează desene de genul ăsta, numit Adult Swim, fondat în 2001?
Păi, eu mi-am cam terminat descrierea serialelor animate care nu pot fi numite 'desene animate' din cauza trăsăturilor enumerate şi urmează întrebarea: Voi vă uitaţi la seriale de genul ăsta? Dacă da, la ce?
Aştept răspunsuri.
Până una, alta, eu mă duc să mă uit la Family Guy.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu