31 martie 2012

Stereotipuri

Mă inspir din magnificul camarad tovarăș Ștefii cu postul ăsta. Astăzi vom dezbate problema stereotipurilor. Du-te în Franța/Spania/oriunde vrei și zi-le că ești român, și apoi observă cum își leagă portofelele cu 4 lacăte, lanțuri de 10 m grosime și te mai fac și țigan împuțit. De acord? Ei bine, ăsta este un stereotip, românii sunt automat asociați cu eticheta de "cerșetor", "țigan", "hoț" și noi știm că nu-i așa, dar ei nu știu.

Acum, că am lămurit problema definiției, care sunt stereotipurile bine definite în societatea internațională?
americani - grași, obezi inculți.
arabi, indiferent din ce țară - teroriști care cel mai probabil au o bombă la ei, plini de bani, iubitori de petrol care își acoperă muierile cu pânză neagră.
canadieni - plictisitori, iubitori de hochei, anti-americani, EH?
francezi - mâncători de brânză, puturoși iubitori de vin.
nemți - organizați, pricepuți în mecanică și industrie
chinezi - oameni galbeni cu p*la mică care contrafac diverse obiecte cu mărci de renume la o calitate sub standarde.
jamaicani - mai are rost? ia, mai bine ascultați asta.
evrei - oameni care nu-l respectă pe Iisus (big up), lacomi ce știu bine să se târguiască. + îl au pe Borgore, (double big up!)
majoritatea africanilor, priviți ca o singură națiune muritoare de foame de către necunoscători.
ruși - давай давай, водка, водка!
femeile latino-americane - "Hey kids, it's Borgore, do you know what's hardcore?"
români - hoți, țigani jegoși ce trăiesc în corturi, involuați, fără tehnologie, copiii lui Dracula.

Stereotipurile se pot face și în funcție de sex (fetelor, voi aveți internet în bucătărie de îmi citiți blogul?) sau de rasă (da, mă refer la partea aia cu asiaticii experți în orice) sau chiar față de o anumită persoană. Ia, care dintre voi se gândește la cuvântul "god" (dumnezeu) când pomenesc de Chuck Norris, Freddie Mercury sau Morgan Freeman? Dar "awesome" când zic de Neil Patrick Harris? Exact, persoanele astea devin niște legende în subconștientul nostru. Dar eu mă limitez la lecția asta de cultură civică pentru azi, mâine e 1 aprilie și v-am pregătit ceva frumos. Cheers!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu