14 mai 2011

Super Mario

Da, azi fac teoria lui Mario, dacă vrei o citeşti, dacă nu, nu. Eu unul am fost înzestrat cu darul de a-l iubi pe Mario. [Mario @ Wikipedia]
Cum am aflat eu de Mario? Când am împliit 3 ani am primit o consolă Sega MegaDrive, cunoscută între noi, şi ca joc pe televizor, că de, eram mici. Acolo am jucat prima dată pe Mario şi alte jocuri, va fi un post şi despre jocurile de cartuş. Involuntar, m-a prins febra Mario, care m-a lăsat cu câţiva ani în urmă. Involuntar am învăţat trivia Mario, doar jucând jocuri cu el. Aşa că spun totul doar din memoria mea.
Wario şi Waluigi
Ce e Mario? Mario e un instalator italian mic, care trebuie să omoare monştri din Regatul Ciupercilor (n.r. Mushroom Kingdom). El mai are un frate pe care-l cheamă Luigi. Majoritatea jocurilor cu Mario au acelaşi plotline: prinţesa Peach (numită în primele jocuri Toadstool) este răpită de un dragono-dinozaur mare, Bowser sau de fii lui, şi ţinută într-un castel. Mario, vrând s-ajungă la inima prinţesei, se aventurează pentru a o salva. Mario a apărut pentru prima dată în 1981 în jocul de arcadă Donkey Kong, de unde a şi început să o salveze pe prinţesă, însă nu se numea Mario, ci Jumpman. Apoi a trecut la Mario Bros, Super Mario Bros (1985), Super Mario Bros. 2 (1987), care a fost varianta Americană a jocului japonez pentru Famicom 'Doki Doki Panic', deci japonezii au avut un alt Super Mario Bros 2, pe care americanii îl cunosc sub numele de 'SMB: The Lost Levels'. Apoi Super Mario Bros 3 (1990), Super Mario World (1991), Super Mario World 2, în care Yoshi, un dragon mic îl găseşte pe bebe Mario şi trebuie să-l ducă în siguranţă la părinţii lui. Deci, practic, îl joci pe Yoshi. Apoi Super Mario 64, pentru Nintendo 64, în 1996. Au mai urmat spin-off-uri ca Mario Tennis, Mario Golf, Mario Kart, Super Smash Bros. (Brawl şi Melee). Dar eu zic doar ce se ţine de firul principal al poveştii, cu prinţesa. A urmat în 2002, odată cu lansarea Gamecube-ului, Super Mario Sunshine, dar nu l-am jucat, nuştiu ce e. Desigur că au fost jocuri foarte multe cu Mario. Doar cele originale, făcute de Nintendo, nu hack-uri sau flash-uri sunt peste 100 în care să apară Mario în ele. Bineînţeles că Mario trebuie să aibă un duşman, o sosie malefică, şi şi Luigi trebuie. Aşa că în anii '90, Nintendo a creat două personaje exact opuse fraţilor Mario. Wario şi Waluigi. Wario era un italian gras şi mic, iar Waluigi unul înalt şi slab, cam aşa, ca Ceapă cu mustaţă, pentru cei care cunosc. :)) Bine, mai pot spune o grămadă despre joc, ştiu toţi monştri ăia mici după nume, toate power-up-urile, fiecare ce face dar nu mă complic. În schimb, am încercat de la Super Mario Bros. pentru NES (Nintendo Entertainment System, prima consolă Nintendo) până la New Super Mario Bros. Wii majoritatea jocurilor. 
Şi nimeni nu cred că nu ştie celebrul "It's-a me, Mario!"
Extra info: Toate melodiile din jocurile cu Mario, că au fost multe, har domnului, au fost compuse de compozitorul japonez Koji Kondo, iar în jocurile în care Mario vorbeşte (de la Super Mario 64 încoa') vocea lui Mario este făcută de actorul Charles Martinet.
Şi de azi nu mai pot pune buton de like din cauza Facebook-ului pulii. Aşa că dacă ţi-a plăcut dă like pe pagina postării, că acolo îs nişte butoane non-facebuciale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu