1 martie 2011

Obiceiuri de primăvară.

Iniţial n-am vrut să scriu. Da' m-am gândit că ce Satan, că doară numa' azi îi 1 Martie, March The 1st, le 1er Mars, первое Марта. Şi Raul are dreptate în privinţa sărbătorii ăsteia aici.
Adică, eu azi am mers la şcoală unde le-am dat mărţişoare profelor şi profei de rusă dupămasă. Şi la şcoală eu am primit mărţişoare de la toate fetele din clasă. Acuma, după ce am primit mărţişoare ce trebuie să fac eu? Simplu. Să le dau cadouri fetelor, în schimbul mărţişoarelor.
-Dar, de ce am primit mărţişoare?
-Păi cică e prima zi calendaristică de primăvară (şi mor de fericire să aud asta, sincer) şi se dau cadouri.
-No, bine, şi de ce nu vă dăm noi vouă cadouri, fetelor?
-Păi, pentru ca să primim noi cadouri de 8 Martie. Stai aşa! zise fata. De ce să nu primim cadouri şi de 1 şi de 8 Martie?
-No, ho, că te-ntreci!
-Bine, bine.
Şi totuşi, fetele dau cadou băieţilor azi mărţişorul, un simbor al venirii primăverii în alb şi roşu (ca pe ambulanţă) cu diferite figurine de plastic legate de şnur. Dar eu nu le dau dulciuri sau prostii fetelor. De 8 Martie, fiecare are un buchet de ghiocei, un adevărat simbol al venirii primăverii. Ia de-aici să suje sânje! >:)


---Între cele două părţi ale postului vreau să urez pe-această cale La Mulţi Ani celui mai bun prieten al meu, Ilu, care azi face 14 ani. Şi lui Iustin Bibor.---

Şi cu babele cum mai e? Păi, babele sunt un obicei în care cică tre' să-ţi alegi în ziua de Anul Nou o zi din 1 în 8 Martie şi cum îţi merge în acea zi, îţi merge tot anul. Sincer, nu am aprofundat asta până acuma. Da' eu trişez mereu. Mereu îmi aleg baba în Martie, nu de Anul Nou, nu de Crăciun, nu de Paşti. Şi azi mi-a mers splendid, aşa că 1 Martie e baba mea. Chiar azi am auzit un tip spunând: "Baba mea e în 2 Martie după tradiţie" Adică? "Păi, baba, maică-mea e născută în 2 Martie. Şi ziua ei e baba mea" No, no, no, stai aşa, uşurel. Dacă mă-ta-i născută pe 2 Martie şi te obliga pe tine să îţi pui baba aia când erai mic, ţie ţ-o fost lene să schimbi obiceiul? "Păi nu, dar..." No, las-o baltă.
Şi cu babele astea, legenda, mitul nu-l ştiu, ştiu că toată lumea se ia după asta şi cred că-i o prostie, cu toate că mă iau şi eu după ea.
Tu ce crezi despre astea cu primăvara?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu